Będziemy jeść z najlepszymi - międzynarodowe wydarzenie już w niedzielę "Trzy natury Gdańska i Pomorza. Woda-Łąka-Las"

Już 15 września br. na zaproszenie Miasta Gdańska i Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej przyjadą do Polski czołowi zagraniczni dziennikarze kulinarni, którzy będą zgłębiać trzy natury jednego z najpiękniejszych polskich miast i regionów naszego kraju. Przez kilka dni goście będą podróżować, gotować, smakować, odkrywać produkty, historię, kulturę, a przede wszystkimi spotykać ludzi, którzy je tworzą. Wspólnie z gdańską restauratorką Justyną Zdunek (Restauracja Metamorfoza, Gdańsk) wpadłyśmy rok na pomysł zorganizowania tej wyprawy i proszę dzieje się...

Gdańsk i Pomorskie będą gościć najsłynniejszego amerykańskiego łowcę smaków Marka Brownsteina (www.foodhunter.com), wybitnych europejskich dziennikarzy kulinarnych z takich tytułów, jak FOUR, Le Monde, ELLE Eten, czy Datagraf. W poszczególnych wyprawach towarzyszyć im będą polscy eksperci m.in. prof. Jarosław Dumanowski i Szef Kuchni Maciej Nowicki, który specjalizuje się w nowych interpretacjach tradycyjnych receptur kulinarnych. Patronat nad akcją objęły również krajowe media miedzy innymi: Magazyn Food Service, Magazyn KUKBUK oraz Telewizja Kuchnia, a także Live&Travel oraz lokalne Trójmiasto.pl
W trakcie wydarzenia uczestnicy zagłębią się w trzy różne historie kulinarne związane z naturami regionu: wodą, łąką i lasem. Zgodnie z filozofią "from farm to table" każdy dzień będzie zaczynać się rano na łonie przyrody, a kończyć wieczorem kolacją w jednej z trzech restauracji będących partnerami akcji. Pomorskie produkty będą interpretowane przez utalentowanych szefów kuchni: Łukasza Toczka (Restauracja Metamorfoza, Gdańsk), Adama Woźniaka (Restauracja Hilton Mercato, Gdańsk) oraz Bogdana Gałązkę (Restauracja GothicCafe, Malbork), którzy dopełnią historię poszczególnych dni.


Spotkanie jest wyjątkowe z wielu powodów – międzynarodowe sławy, nietypowy program, ale również współpraca pomiędzy instytucjami, a biznesem. Kluczową rolę pełni tu Justyna Zdunek, gdańska restauratorka, która zainicjowała projekt, zapraszając do współpracy Gdańsk i Pomorskie, ale również innych restauratorów i lokalnych producentów.

- Gdańsk, miasto otwarte, wielki europejski port, od wieków stanowi konglomerat różnych kultur. Stąd niezwykłe bogactwo naszej kuchni, dziś również ważny element tożsamości gdańskiej i kolejny atut turystyczny. Ten projekt ma przybliżyć nasze dziedzictwo, ale i twórczo nowocześnie je rozwijać – mówi Anna Zbierska, dyrektor Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta.

- Istotą wydarzenia jest promocja Gdańska i całego regionu pomorskiego poprzez regionalne produkty i tradycje kulinarne, ale także silne wyeksponowanie kunsztu szefów kuchni oraz restauracji, które prowadzą. Turystyka kulinarna stanowi obecnie jeden z wiodących tematów motywujących do przyjazdu, a potencjał tej części kraju w tym temacie jest niezaprzeczalny- mówi Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

„Trzy Natury” to także prezentacja kulinarnego dziedzictwa oraz ludzi, którzy je tworzą: producentów z Gospodarstwa „Kaszubska Koza”, „Od Kaszuba”, Koła Gospodyń Wiejskich z Lasowic, rybaków, leśników czy wytwórców nalewek. Uczestnicy spędzą czas nie tylko na degustowaniu i poznawaniu polskich specjałów, ale będą oprawić sarnę, upiec chleb, zrobić masło, zsiadłe mleko, czy… nalewkę księżycową.

Organizatorzy:
Miasto Gdańsk już od wielu lat zdaje sobie sprawę ze swojego potencjału kulinarnego. Przejawia się to w wielu projektach – skierowanych zarówno do mieszkańców, jak i turystów polskich i zagraniczych. Większość z nich realizowanych pod hasłem: Rozsmakuj się w Gdańsku. Miasto dużą wagę przykłada do działań dedykowanych liderom opinii – dziennikarzom i blogerom.

Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna odpowiada za kreacje wizerunku regionu jako atrakcyjnej destynacji turystycznej. Realizuje szereg działań marketingowych na rynkach zagranicznych, w których temat kulinariów stanowi jeden z głównych motywów przewodnich.

Justyna Zdunek - właścicielka restauracji Metamorfoza, autorka Programu Metamorfoza Gdańsk Pronature, którego celem jest promowanie kulinariów i produktów w regionie Gdańska i Pomorza. Więcej szczegółów: https://www.facebook.com/MetamorfozaGdanskPronature

Partnerzy:
Restauracja Metamorfoza Gdańsk: Opiera swoją kuchnię głównie o składniki z Pomorza. Justyna Zdunek właścicielka restauracji poszukuje, odkrywa i inspiruje Szefa Kuchni Łukasza Toczka, który w niebanalny sposób korzysta z regionalnych produktów. Restauracja specjalizuje się w organizacji eventów, które pozwalają odkryć skąd pochodzi produkt, który serwowany jest na talerzu.
(www.restauracjametamorfoza.pl)

Restauracja Mercato: Jest częścią hotelu Hilton Gdańsk. Kuchnią wraz z zespołem zawiaduje Chef Adam Woźniak. W swoich autorskich interpretacjach łączy lokalne produkty z Pomorza, wspierając się produktami międzynarodowymi, aby uzyskać jak najlepsze smaki w swoich kompozycjach. (www.hiltongdansk.pl/restauracje)

Restauracja GothicCafe: Świątynia Chefa Bogdana Gałązki położona w murach Zamku Malborku. To właśnie tutaj Chef Gałązka poszukuje starych, zapomnianych receptur i na nawo interpretuje kuchnię Wielkiego Mistrza Zakonu, korzystając z oryginalnych przepisów Kuchni Konwentu z przełomu XIII wieku.(www.gothic.com.pl).

Gospodarstwo „Kaszubska Koza” W małej osadzie Robaczkowo na Kaszubach, Tomasz i Honorata Strubińscy produkują kozie sery znane w całej Polsce. To produkty znane nie tylko z wysokiej jakości, ale i oryginalnych nazw takich jak: kozia rura, knopek Kaszubski, pijana koza, pijana koza na odwyku, czyścioszek, babeczka czy kozi dymek.
Więcej szczegółów: www.facebook.com/GospodarstwoKaszubskaKoza

Gospodarstwo „Od Kaszuba” Nowoczesne gospodarstwo Rolne należące do Barbary i Marcina Michalaków, położone w Żurominie koło Stężycy. Specjalizuje się w produktach z regionu Kaszub. To właśnie tutaj powstaje znany chleb na zakwasie z mleka koziego. ( www.odkaszuba.pl)

Więcej informacji udzielają:
Agnieszka Małkiewicz: współautor i koordynator wydarzenia, rzecznik prasowy akcji, HoReCa Communications, T:695 672 986, e-mail: kontakt@agnieszkamalkiewicz.pl
Patrycja Siwiec, koordynator prasowy akcji, T: 509 892 255, e-mail:patrycja.siwiec@gmail.com

Social Media:
Oficjalny hashtag wydarzenia, dzięki któremu będzie można na bieżąco śledzić relacje uczestników na Twitterze, Instagramie i Facebooku to: #tastegdansk
Trwa ładowanie komentarzy...